niedziela, 12 października 2014

Kuchenny tag na październik

 Witajcie!

Dzisiaj moja propozycja interpretacji tematu: 
"Kuchenne tagi - październik" 


Tekst rymowanki użytej na tagu pamiętam z dzieciństwa:
"Dobra żona tem (sic) się chlubi - to gotuje, co mąż lubi". 
Ciotka mojego taty miała powieszoną na ścianie w kuchni haftowaną makatkę z tym hasłem. 
Makatka była wyszywana granatową nicią  na białym lnie. 
Autentyczna, jeszcze z lat 30 - tych XXw. 
Przedstawiała panią domu z patelnią przy węglowej kuchni :)
Charakterystycznym elementem był na niej gruby, napuszony kocur. 
Bardzo mi się jako dziecku ten zwierz podobał :))



Stylistykę mojego taga osadziłem w trochę póżniejszych latach 40 - tych.
Grafika z panią pochodzi z amerykańskiej reklamy sprzętu kuchennego, 
właśnie z tego okresu.


Przysłowiową "wisienką na torcie", dopełniającą całość 
jest metalowa łyżeczka (zawieszka z odciętym koluszkiem).



Pracę zgłaszam na:




***

Dziękuję za wszystkie odwiedziny i pozostawiane komentarze.

Pozdrawiam
MAX :)




8 komentarzy:

  1. dobre! :-)
    oj Max, ja się tu głębszego podtekstu dopatruję ...;-)

    A te makatki pamiętam, jedna taka nadal wisi u Naszej Babci
    z tekstem "Pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki"

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ błyskawiczny jesteś z tymi tagami :-))) Mało mediowy tym razem tag, ale stylistyka i kolorystyka świetne :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. What a fantastic tag Max! I love the ripped sentiment with the distressed edges and that little spoon is so much fun! hugs :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł! Oj, odżyły wspomnienia. U nas makatek nie było, ale u znajomych... całe mnóstwo morałów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A brilliant tag! Love its vintage feel!

    Claudia x

    OdpowiedzUsuń